Írói dicsőség

A fiatalabb nemzedék már nem emlékezhet rá, állítólag el is hagyta az országot, jó ideje nem hallani róla. Ő volt az Író.

Magas volt, szakállas, kissé bohém, és – ami nem mindig jellemző egy írástudóra – jól is beszélt. Sokszor kérték fel interjúra, szinte hetente szerepelt a televízióban, rádióban, a napilapok hasábjain. Az Írót lehetetlen volt zavarba hozni, néha azt hitte volna az ember, amolyan polihisztorral van dolga. Véleményt mondott ő irodalomról, politikáról, gazdaságról, a társadalomról, és olykor a sportügyekbe is belekontárkodott.

Néhány évvel ezelőtt, puszta kíváncsiságból, meglátogattam Őt.

Domboldalon lakott, elegáns villában. A házához vezető meredek út is talán üstökösként felívelő pályáját volt hivatott jelképezni…

Szóba került ez meg az, gyakorlatilag arra voltam kíváncsi, hogyan tudja összeegyeztetni szerteágazó programjait az Író.

– El kell hogy mondjam Önnek, életem minden napjára beosztottam az időmet, lehetőleg percekre lebontva – jegyezte meg. Így, például – hogy csak a fontosabb dolgokat említsem – hétfőn a könyvtáramat rendezgettem, és utána olvastam az éppen aktuális dolgoknak, kedden a rádióban volt egy fárasztó műsorom. Szerdán többnyire írtam, míg csütörtökön a képernyőre hívtak. Pénteken általában a kávézóban találkoztam ismerőseimmel…

– És a hét végén mivel foglakozott? – kérdeztem abban a reményben, hogy van olyan nap az Író életében, amikorra semmilyen fontos tevékenysége nem esett.

– Nézze, ezzel soha nem dicsekedtem, és ez idáig nem is mondtam el a nyilvánosság előtt. Nos, kérem, miután lejártak a hét rázósabb napjai, hát, hm..hogy is mondjam, hogy ne hangozzék dicsekvésnek –, szóval a hatodik napon megteremtettem az eget és a földet…

Kategória: Uncategorized | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

