Nos hát most, a hajnal közeledtével

Nos hát most, a hajnal közeledtével, engedjetek meg nekem néhány szót:

 

Ifjúságom idején a fellegeket szerettem, a szélben hajladozó napsugarat, a bánatot és a reményt. A tengerpartra siklott törött kagylót, a szárnyaszegett pillangót. A vágyat szerettem, mely hozzád vitt – vissza, mindig vissza, egyre és másra, az idő forgatagában. Nem szerettem mást, csak a fátyolként aláhulló, ránk zuhanó életet. Mozdulatát kezednek, mely takart és védett, és megfékezetett. Mert erőtlen a sóhaj, és semmi a szerelem, ha nem vagy nekem és már nem is lehetsz.

A szépet megvetettem, a csúfat kigúnyoltam. Mint fény a lángtól, egyszer majd elválok ettől a világtól:

Mert reggel lett, felébrednek a szavak – egyhelyben topog a remény, és ellenünk vét a holnap…

Ha már nem az vagyok, aki kölcsön kérte a szerelmet, takarjon be élettel szép szemed elsuhanó emléke. Mert erdőkben zokogtam, amikor lelkemben esteledett:

Hiányzol Remény, a könnyek rád emlékeznek – mert nincs olyan szeretet és nincs az a halál, melyet ne kívánna magának az ember…

Újra hajnal van Kincsem, ébred a fájdalom, a semmit üzenő szó…Látod, lenn a tó partján osszák a kiáltást…neked, nekem, botladozó létünknek:

Kertek alatti dadogásaim társai, mondjátok meg, mi fájdalmasabb az elhagyásnál?

Késő lett Egyetlenem, a könnyek mára már kiveszőben:

Nézd csak, a földre köpött ocsmányság a világ mozgatója lett…

Nos hát ezért engedjétek meg, hogy elmondjam: szellő hozta lépteinket, szél fújja majd el.
Születtünk a kiáltásért, a kárhozatért, az esendő egyszerűségért:

Könnyeimbe zárt, álomból előtűnő szerelmetesem: a tavasznak vége, a nyár is eljárt, hiába keressük már az őzek nyomát…

Vége a futásnak, a könyörgésnek. Fáradt – szép arcodon bánatot hozó álom-mosoly.

Hajnal jött, hajnal ment,

elvitt mindent, ami szent,

s a világ lassan elfelejt,

elfelejt….

Reklámok
Kategória: Uncategorized | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

