Megvénült érzések

Egyszer elmeséltem Neked, hogy a réttel álmodtam, láttam a zöldülő füvet, és sok más — számodra — ostobaságot. Beszéd közben észrevettem, szavaim elkopnak, míg körbe-körbe járnak az agyamban. Én csak meséltem a rétről, a virágokról s mindenről, amit valamikor együtt álmodtunk, hogy a sok izzó végű nyíl elé pajzsként emeljük ártatlan kis vágyainkat.

Ma már mindig megégek, ha napsugárba kapaszkodom. Nem tudtalak eléggé gyűlölni ahhoz, hogy álmaimat megtartsam magamnak, ne rezdüljön feléd a kezem, amikor a semmiből újra felém közeledtél. Hegyek mögött sírtam s völgyekbe bujdostam, kerültem a bölcseket meg a balgákat, s talán önmagamat is. Minden fájdalom, ami bennem remegett kitörni próbált, s egyre nehezebbé vált saját szétzilált lelkemet magammal cipelnem.

Még emlékszem a tenger kékjére, a hullámgyöngyökre, a Nap izzó gömbjére. Ő már sejtette, amit én nem: szűk a part kettőnknek, s kevés számunkra egyetlen élet. Egy kagylóban két gyöngyszem ritkán fér el — súgtad a végtelen partján állva. Ki volt az igazgyöngy, s melyik csak halovány mása – már nem tudom.

Sokáig beszéltem — a szavak pedig csak pörögtek körbe-körbe. Porosodó, pókhálós szólammá vált megsejtett igazunk. S a sok kinyögött mondatból, végül minden igaz szótól megfosztva, csak a gaz maradt. Álmaink pajzsa lehullott, mint szemfedő a halottra. S mint sírbagörgő a száraz rög, úgy tűntél el a megbomlott tér beláthatatlan mélységeiben.

Talán már csak ezért álmodom a réttel, s látom a zöldülő füvet, mert a nyár melegét, megvénült érzéseimet immár hideg őszi eső mossa tisztára.

 

Kategória: Uncategorized | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

