Így minden más

regi

A betegség mindentől más: a tehetetlenség és kiszolgáltatottság legmagasabb fokú szervezettsége.
Keresztül mentem már jó néhány dolgon az életben, rászoktam erre-arra és leszoktam ezt-azt, hagytam el embereket és dolgokat, és ha lehet, engem még gyakrabban elhagytak. Könnyű átlépni a patakot, megmászni a hegyeket, Napon sülni és Holdnak üvölteni.
De a betegség más. Érezni, hogy nem vagy egész, hogy a precíz óramű elromlott, és már visszafelé ketyeg az élet – nem egy felemelő állapot.
Ilyenkor támad a kétség: ki is az, ki vigyáz, hol van mikor elesett vagy? Leszel-e még, aki voltál, voltál-e valakinek elég valaha?
Könnyű hordani mások és magad mázsás terheit, szikrát szórni és fűben hemperegni. Bohócot játszani, tudóst alakítani – csak hát a betegség egészen más.
Az akarat még nemet mond – a szív azonban gyenge. Az elme kér még – a kéz megáll a levegőben.
Nem akarod, de mégis ott bujkál a megválaszolatlan kérdés: hát ennyi volt emberek? Az élet csak séta a siratófalig és vissza?
A komédiának vége, az égben készülnek leoltani a csillagokat.

Kategória: Uncategorized | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

19 hozzászólás a(z) Így minden más bejegyzéshez

  1. Balog Ádám szerint:

    Csaba ne hagyd magad, sokminden az elmében dôl el. Mindenképpen szükséges egy pozitív beállítottság. Lásd: Murphy a tudatalattid csodálatos hatalma.
    Nem szabad a személyes erôdet senkinek átadnod: sem betegségnek, sem senkinek.
    Ne hagyd hogy értelmetlen “gyógyszerek” rontsanak, általában nem nagyon segítenek.
    Az elme az, ami ilyenkor a legtöbbet árt. Sajnos nehezen kontrollálható. El kell mindenképpen érni egy pozitív hozzáállást!
    Ádám

    • nanocs szerint:

      Köszönöm Ádám!

      • Balog Ádám szerint:

        Légy szíves küldj egy mailt a címemre, szeretnék neked válaszként egy pár pdf-et küldeni, persze csak ha te is akarod. Hidd el, sokminden függ most a józan döntésektôl, a higgadtságtól.
        Addig is keress a neten: COD-tea, Budwig-diéta, LOWCARB-étrend után. Nem tétlen maradni!
        Nézd meg továbbá a google-n mit ad “kemoterápia méreg” kereséssel. De csak higgadtan. A józan ész kell most. Nem megijedni, hanem jól dönteni, lehetôleg nem ártani a szervezetnek, csak természetes dolgokat/embereket használni/kérdezni. Az orvosoknak nem szabad hinni! Ez lehet radikálisan hangzik, de hidd el tudom mit állítok. Hidd el, van kiút az egészbôl, de csak a józan eszed segíthet, sem más sem senki.
        Ádám

  2. zoltanbatinas szerint:

    Az emberi agy falakat épít és falakat dönt meg, eszméket termel de sokszor mégis cserben hagy, sokszor gondokat okoz de még többször gondokat old meg.

    Kitartást és jobbulást!

  3. Keszthelyi György szerint:

    Nem tudom, mi romlott el, Csaba, azt viszont igenis tudom, hogy az élet egy óriási próbatétel. Ha még elvontabban akarom kifejezni magam, purgatóriumnak nevezhetném, (valamiféle szenvedés általi tisztulás (?) ) Bármi lenne, tarts ki, mert más megoldás nincs. Gyógyulást kívánok szívből.

  4. Béla Nagy szerint:

    Szeretnék okos tanácsot adni, de sajnos nem tudok és csak egy idézetre futja a tudásom: “Ember kűzdj, és bízva bízzál!”

  5. Benkő Levente szerint:

    Csaba, amikor legutóbb, nem is olyan régen az utcán összefutottunk, semmiféle jelét nem mutattad annak, amit itt leírtál. Következésképpen értetlenül állok a soraid előtt. De ha ez segít neked: hidd el, hogy nincs ember a földön, aki ne cipelne valamilyen testi-lelki keresztet, kicsit egyenesebb szóval: nyavalyát. Ebből eredően szerintem is a hozzáállás a döntő tényező. Úgyhogy ne add fel, soha ne add fel!

  6. Fazakas Csaba szerint:

    Kedves Csaba!
    2009-ben hívott fel engem, ha még emlékszik. Nem szeretnék papi szöveget írni, noha tudnék.
    Sok beteget kísértem az utolsó pillanatig. A test addig küzd, míg a lélek harcol. Lelki próbáinkban csak az lehet velünk, aki a legkeményebb lelki tusát elhordozta. Erőtlen lelkünknek Ő lehet csak a megerősítője. Kívánom, hogy olyan emberek adjanak segítő gondolatokat önnek, akik maguk is megjárták a szenvedés útját és tapasztalatból szólnak, nem elméleteket osztogatnak.

    “Áldott szép pünkösdnek gyönyörű ideje,
    Mindent egészséggel látogató ege,
    Hosszú úton járókat könnyebbítő szele,”

    Balassi szavaival kívánok önnek jobbulást!

  7. Lili szerint:

    Melyik korhazba utalnak? szeretnem ha talalkoznank , addig is fel a fejjel es kitartas!

  8. Enikö szerint:

    Azt írod tehetetlen vagy, de szerintem kis változások az életben csodákat tesznek, csak meg kell valósítani öket és kitartani mellettük. Az emberben kémiai reakciók mennek végbe amit te is tudsz irányítani. Harcolni kell az utolsó pillanatig! Gyógyúlást kívánok!

  9. Boglarka Kicsi szerint:

    Szamomra a legnehezebb ez a sultelen szamitogep,latszik,keveset hasznalom.A hozzaszolasom is olyan,mint nem szoltam semmit,s azt is halkan.Tehat:az emberi ertelem,tegyunk egy kiterot arra,hogy tenyeket nem tudunk megvaltoztatni,meg akkor sem,ha barmennyire bekepzeljuk magunknak.(Ez teny).A keresztenyseg arra a tenyre epult,miszerint a tortenelem folyaman volt egy esemeny,miszerint O eljott kozenk,meghalt,feltamadott,esatobbi,ami,ha igaz,akkor,tolunk,az en ertelmemtol fuggetlenul igy van,en elfogadhatom,vagy nem,de megvaltoztatni nem tudom.(Teljesen fuggetlen tolem).Nem en talaltam ki.Nem en kepzeltem el.Ha el akarom fogadni,akkor utananezek,mirol is van szo,rengeteg informacio all rendelkezesemre. “A keresztenyseg ismertetojele a vilagban a nyomorusag””Az en vilagom nem e vilagbol valo”nem ezek a torvenyek uralkodnak,viszont “nekem adatott minden hatalom,mennyen es foldon”Elnezest,nem vagyok katolikus,sot meg templomba se nagyon jarok.Viszont en is voltam kenytelen vegiggondolni az egeszet.nem azt jelenti,hogy ettol arrafele nem gondolkozunk,hanem meg tobbet kell gondolkozzunk,mint eddig(lesz baj eleg akkor)Ezenkivul,neki nem az a szandeka,ha jol ertettem,hogy tehetetlenek legyunk,ketsegek kozott vergodjunk,hanem meg akar vilagositani,aki engem kovet,nem jarhat sotetsegben,hanem ove lesz az eletnek vilagossaga.Hat,ez,nem artana,ha engem is neha …szoval,erre szuksegem van,nem neki,hanem nekem.Ugy veszem eszre.Vagy,mittudomen.Annyira zavartnak erzem magam,nem artana,ha ez az ismeretlen valaki elmagyarazna egy ket dolgot.Most leroviditettem a gondolatmenetet.Nagyjabol ez az en hozzaszolasom,persze,ha sikerul.Elegge targyilagos vagyok,nem engedhetek meg magamnak tevedeseket.Ennyi.

Vélemény, hozzászólás?

