BETEGNAPLÓ 9

 

IMG_2805

Ráfizetés

A román nép ügyvédje, az egyre szerencsétlenebb kinézetű, súlyos elmebetegekre hasonlító, a hírhedt antennák által felpumpált egykori szakszervezeti vezér hanyatt-homlok rohant a fogdába, hogy ellenőrizze a bukarestieket kizsebelő, a lopásból és csalásból magának jólétet és gazdagságot teremtő fővárosi főpolgármester fogva tartási körülményeit, jogainak tiszteletben tartását.

Romániában minden gengszternek millió meg egy joga van. Miközben a kreténség főleg vezető körökben az elviselhetetlenség legmagasabb fokára jutott, minden jel arra mutat, a közhely beigazolódik nap-nap után: becsületesen élni itt – ahogyan eddig sem, és a jövőben sem – egyáltalán nem kifizetődő. Persze, a banditának is alkotmányos joga van az egészségügyi ellátáshoz. De…

Miközben a nép ügyvédjének buzgalma határtalan harcostársa panaszainak hallatán – erről a bohócról, akit „ügyvédnek is aposztrofálnak, ez idáig beiktatása óta alig hallottunk, nem hogy tett volna valamit a „népért”– addig beteg emberek ezrei várakoznak órákat, napokat, heteket, esetemben (és sokak esetében) hónapokat, hogy megkapják az alkotmány által ugyancsak biztosított orvosi kezelésüket. Kit érdekel, ha közben belepusztul a mezei egér, a főgengszternek ne essen csorba jogain, nehogy akár egy pohár vízzel is kevesebbet kapjon, mint ami jár!

Évtizedekig fizettem a betegbiztosítót – ahogyan rengeteg sorstársam is -, de mostanáig betegszabadságon nem voltam, egy árva pilulát nem kellett nekem vegyen az állam. Ám, amikor oda jutok, hogy rászorulok a román egészségügy áldásaira, egy olyan betegséggel, ami nem múlik el magától, mint egy hűlés, hol a sugárkezeléshez szükséges gép rossz, hol az orvos van szabadságon – másfél hónapig nem találtak helyette valakit, aki aláírta volna a kezelési tervet -, hol pedig megnyugtatnak, hogy majd hónapok múlva én is sorra kerülök. Persze, ha annyi pénzt lopkodtam volt össze, mint a fogva tartásába hirtelen megbetegedett orvos-főpolgármester-bűnöző és hasonszőrű társai, rég túl lennék az egész hercehurcán. Hiszen a magánklinikák tárt karokkal várnak, ott sosem romlik el semmi, az orvos mindig a helyén van, az időpont pedig nagyjából úgy szól: holnap kezdhetjük. De én naiv, egész életemben úgy hittem, csak a becsületes út járható. Lehet, hülye gyerek hiszékenységemre most ráfizetek…

Kategória: Uncategorized | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

4 hozzászólás a(z) BETEGNAPLÓ 9 bejegyzéshez

  1. Hollandus Erzsebet szerint:

    Akad azert meg mas is aki mindveegig balek.De jol erzi magat igy.Nem kell grimaszkodnia, mint a cikkben szereploknek.

  2. Boglarka Kicsi szerint:

    Hat az en velemenyem nem sok helyen szamit,jelenleg.Ha itt szamit,akkor jo.En most munkat keresek,kozben talaltam egy Erdelyi Naplot,benne Faludy Gyorgyrol szolo cikket,amit nem olvastam el ,csak egyszeruen,megorultem neki,(Mint nagy kalap,borult ream a kek eg,megaldva es lekopve mindenutt)Ballada a Senki fiarol.En is azok koze tartozom,akik rafizettek.Ugy latszik,ez alol nem lehet ,legalabbis nekem nem sikerult.A velemenyem?lattam,lesz radiomusor,amit en nem tudok hallgatni,kulonben is,en munkat keresek.,nincs idom.Viccen kivul pedig,kinek van kedve viccelni?ha erzekeltetni akarom a rafizetesem merteket,pontosan ez az,hogy itt kenyszerulok velemenyt nyilvanitani.Ennel komolyabban en nem tudok,es nem is akarok gondolkodni.Kitartast,nekem is,masoknak is!!!

  3. Boglarka Kicsi szerint:

    nem sok erom maradt,szerencsem az eddig sem volt.

Vélemény, hozzászólás?

