BETEGNAPLÓ 10

 

alakitva1

Idő

Az igazság az, hogy szeretek jókat és finomakat enni. Betegségem idején sem vesztettem el az étvágyamat, 90 kilogramm körüli súlyomat mindvégig megtartottam. Eddig.
Elkezdődött a sugárkezelés, azóta semmiféle ízt nem érzek, fáj a szám, csípi bármi, így – akármennyire éhes vagyok – alig tudok lenyelni valamit. De amióta a nagyokosok kiderítették, hogy szinte minden enni és innivaló, amivel a homo sapiens meg elődei évezredek óta élnek rákkeltő, nem is bánom. Már az is kisebb csoda, hogy még létezik az emberiség…. Minimum másfél hónapig kell még kibírjam ebben az állapotban. Ami semmiség. És nem is ez a legnagyobb gondom. Mert a gustibus úgysem disputandum…
Minden áldott nap fel kell ballagnom az onkológiára, hogy megkapjam a sugáradagomat. Legjobb esetben 35 alkalom összesen, a jó benne, hogy talán egy idő után áramot fogok termelni, ki tudja? Ami rettenetes az egészben, a sorban állás egy rakás ajtó, rendelő, mindenféle titkárság előtt egy-egy papírosért, engedélyért, pecsétért, aláírásért és így tovább. Beteg emberek támolyognak aktacsomókkal a hónuk alatt egyik helyről a másikra, zsörtölődnek, idegeskednek, kommentálnak – ahogyan a társadalom nagy része teszi halkan és teljesen eredménytelenül -, de tehetetlenek. Pofázni és ugrálni nem igazán lehet, hiszen rajtuk múlhat az életed. Tíz perces kezelésért legalább két-három órával hamarabb kell érkezni, hogy időben legyél. A szervezetlenség sajnos ilyen helyeken mutatkozik meg igazán. Épp ott, ahol az idő sokaknak szűken van mérve…
A sugarak mellé heti egy lakalommal kapok egy adag kemot is. Első alkalommal, amikor beállítottam abba a terembe, ahol belém lövik a szert, azt hittem valami sci-fibe csöppentem. Betegek ülnek körben a falak mellett egy-egy székben, mellettük állvány, rajta felakasztva a személyre szabott szerüket tartalmazó flaskó, amiből hosszú csövön csöpög beléjük az életmentő méreg. Szürke arcú emberek hallgatnak egymás mellett, maguk elé révednek, nagyon kevesen olvasnak, van, aki elszundít, és általában olyan csend van a szobában, mint egy kriptában. Csak a fehér köpenyes ápolónők sürögnek egy nagy asztal körül, de ők is suttogva beszélnek.
Kísérteties látvány, annyi szent…

Kategória: Uncategorized | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

4 hozzászólás a(z) BETEGNAPLÓ 10 bejegyzéshez

  1. Balog Ádám szerint:

    még hogy életmentô méreg, ilyen nincs
    végignéztem én is mindazt amirôl írsz, lehangoló látvány.
    sajnos az emberek más emberek kezébe teszik életüket, ez így szerintem nem mûködhet.
    minden elmondható jót, erôt kívánok neked, ha már emellett döntöttél

    • Hollandus Erzsebet szerint:

      hosszan irtam, kitoroltek.Mai facebookon ket , 105-105 eves emberpaar azon nevet, hogy most tudtak meg ,hogy ok 105 evig szalonnatfustoltet persze-ettek es az rakkelto.Igy higgy az orvoknak- nem orvosoknak.Az voltam s falun azt tanitottam, amit Shapira fogorvos tanar tanitott nekunk az egyetemen ,hogy a foginy verzes egeszseg jele.Csakhogy en magam 20 evi 37,6 fokos lazt birtam ki mindaddig,mig ke nem huztak asz egesz felso fogsoromat .Akkor megszunt az .amire a Cantacuzino sem tudta megmondani milyen bacilus okozta (a periodontitiszt.)

  2. Boglarka Kicsi szerint:

    Keremszepen.teccik latni,mennyi energiat fektetek bele,hogy hozzaszoljak.”Megszolalt a Bogi”,ezt csak,mert nem vagyok kozlekeny,ellenkezoleg.Az ember nem azert tanul orvosira,hogy osszevissza beszeljen.Utana egy ket,majdnem 20 evig olyan helyen dolgoztam,sokszor szaz ember fordult meg naponta,egeszen addig,mig volt szerzodes a biztositohazzal.Errol sokat tudnek irni,de nem lenyeges.Az a lenyeges,hogy valamiert szora birt engem,es ez egyaltalan nem az en erdemem.Ez nagyon lenyeges!Hogy miert,azt nem tudom megvalaszolni.(ennyi)

Vélemény, hozzászólás?

