Gelatino, a padrino

Palermóból származik a családom, de én már egészen fiatalon eldöntöttem, hogy a napsütötte Floridában akarom leélni életem. Itt ismertem meg signore Gelatino Pepperonit, ennek történetét az utókorral is megosztom. Rövid, de tartós barátság volt.
Barátaim biztatására Floridában Hó és Sár Eltakarító Műveket alapítottam. Mondták a haverek, ha hó és sár nem is lesz, de pénzmosodának kiválóan beválik majd a cég. Persze az FBI sem hülye: azonnal a nyakamra küldték JF Kennedy ügynököt, aki később a Hruscsov fedőnév alatt vált híressé. Kérdi tőlem JFK, hogy mosom-e a pénzt. Mondom neki, még mosógépen sincs, a ruhámat sem mosom, a kicsi pénzemet meg nem fogom közmosodába vinni. Na, ettől majdnem gutát kapott. Bizonyára látta, hogy hülyeségem jóval meghaladja az átlagot, így aztán egy időre leszállt rólam.
Tényleg nem hullott a hó, karácsonykor harminc fok volt, de a mosás hozzájárulásom nélkül is ment.
Gelatino Pepperoni keresztapa volt Floridában. Goodfather, ahogy a filmekben mondják, vagy padrino, ahogyan Palermóban. Sok-sok keresztfia és keresztkislánya volt, és amikor a HSE Művek híre elterjedt, nekem is a padrinóm akart lenni. Hiába mondtam, nekem már van egy, méghozzá szülővárosomban a jó öreg Luigi Diamantino, ismertebb nevén Hatlövetű Lajos, a zöldséges, signore Pepperoni nem tágított.
Ok, meghívott házába, és fel is kerestem. Si, si, a házába hívott. Hát csak ámultam, ott volt az amerikai álom minden kelléke egy helyen. Találkoztam Hasáb Giannival, a sült krumpli királyával, Kürtös Tonyval, aki egy kelet-európai ételt honosított meg, vagy Halottas Jack-el, aki nem tudom, honnan kapta a nevét, de volt egy üzlete Utolsó kenet néven. Rendes üzletemberek voltak, azt már nem nagyon értettem, hogy miért kaptak összességében 400 és 750 év között, letöltendőt. Mindannyian dúsgazdagok voltak, s mint kiderült, nálam mostak.
Alig léptem be, azt mondja signore Pepperoni, menjek a hűtőhöz, és vegyek ki egy üveg pezsgőt. Kinyitottam hát a hűtő ajtaját, mondom a gútfaternek, egy hulla van a frizsiderben. Ja, annak még állnia kell – mondja, de ott van mellette a pia. Meg is találtam, töltöttem az öregnek, Hasábnak, Kürtösnek meg a Halottasnak, és leültünk végre dumálni. Épp hogy rágyújtottunk egy kubaira – bár eléggé tiltakozott az alak -, amikor beállított Szergej Hruscsov, a valamikori JFK, aki kilépett az FBI-ból, és kvantumfizikus meg balalajka-művész lett. A díszvendég Jimmy Hoffa volt, akit még a beton sem kötött meg, és a híresztelésekkel szemben jó egészségnek örvendett. Csak most európai nevet vett fel, valami Békálinak vagy minek hívták.
Hruscsov éppen balalajkán adott elő Schubert dalokat, amikor megtörtént a tragédia. A halottnak hitt alak kilépett a frizsiderből, előrántott egy ballisztikus rakétát, és a földdel tette egyenlővé signore Pepperoni házát.
Csak én menekültem meg úgy, hogy az utolsó pillanatban sikerült átváltoznom Marilyn Monroe-vá. És ezzel véget is ért röpke de tartalmas ismeretségem signore Gelatino Pepperonival, aki még sem lett a padrinom.

Kategória: Uncategorized | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

