Gondolatok egy May Dayen

apr

Kolléga mondja: figyeld meg, újabban a magyar rendezvények angol elnevezést kapnak. Milyen igaza van!
Nem akarok ünneprontó lenni, nemes cselekedeteknek keresztbe tenni, de: magyar fiatalok a szervezői – hál’Istennek tevékenyek, valamit szeretnének letenni az asztalra – a májusi, kolozsvári eseményeknek, melyeknek szép nevet adtak: May Days. Bizonyára a gyengébbek kedvéért. Mert hiszen rengeteg a magyar, aki nem tud magyarul. Csak angolul. Aki kizárólag angol elnevezésű rendezvényekre jár.
Ugyanakkor, „az ActiveWatch szerint a hatóságok tavaly is több ízben próbálták korlátozni a magyar közösség szólásszabadságát és időnként sikerrel is jártak.”
Ugyan már! Nem kell azt korlátozni. Korlátozzuk mi magunk. Az angolba meg a kutya sem köt bele. Ugye? Mert egy kis megalkuvás sosem árt. Ha nekünk, magyaroknak olykor nem is használ…
Tiszta szerencse, hogy barátaimat augusztusban nem a klausenburgi Hungarian Daysre kell elhívjam. És még a Sziget-fesztivál is Sziget – Csíkban, Londonban, New Yorkban, a Kanári-szigeteken vagy Kukutyinban is az. Angol, német, holland, liliputi, elferdítve, nyögve, kínlódva, de kimondja: megyek a Szigetre. Mi, magyarok, meg megyünk a May Daysre. Nem valahol a távolban: Kolozsváron!
Szép kis vircsaft.
(Mellesleg, előbb félre is értettem a méjdéjt, míg leesett miről van szó. A mayday ugyanis az SOS hangi megfelelője, vészjelzés, riasztás).

Reklámok
Kategória: Uncategorized | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) Gondolatok egy May Dayen bejegyzéshez

  1. Réka Korossy szerint:

    Sajnos, sajnos, sajnos….ez igy van. A multkor olvastam egy MAGYAR RECEPTET, magyarul irva, a hozzavalok a szokasos hagyma, paprika, stb. Ez mind jo, eddig. Es akkor adjuk hozza a “bacont”
    itt egy kicsit elszedultem (jo, majdnem elajultam.) Mi tortent a szalonnaval? Nem eleg elokelo?

  2. Boglarka Kicsi szerint:

    szerenyen megjegyzem,most is sietek,es az “onreklamot”is nagyon sebesen neztem meg,sok a dolog,na,hiaba,annyit megengedhetek magamnak,orulok,menetkozben,es kulonben is az egesz tema nekem is ismeros,a gyermekkorom es a szinhazi ,meg otthoni emlekek,sot,”bejaratos”voltam a Fulop Klara oltozojebe,mert keresztanyam is volt,nagyon regen,de eppen ezert nagyon tetszett,mert kicsi voltam,es szunetben megneztem,mi folyik a szinfalak mogott.ismeros erzes,vagy nem?kb 79-80as evek,es tovabb.

Vélemény, hozzászólás?

