Micimackó

alakitva1

Milne medvéje 90 éves. Imádom! Eredetileg Winnie The Pooh néven várta, hogy befusson. Aztán Karinthy „elbecézte” Micinek, testvére, a nyersfordítást végző Emília tiszteletére. Egyébként Karinthy Ferenc szerint Mici, a nagynéni „komplett elmebajos” volt, „ugyanakkor zseniális nő is volt, nyelvtehetség, aki tizenöt-húsz nyelven oda-vissza fordított.” Nekem édes mindegy, hogy az őrült nagynéni fordította, és a „hivatalos” fordító, a nagy Karinthy még csak angolul sem tudott, ahogyan az is, hogy a magyar változat még csak köszönőviszonyban sincs az eredeti Milne-storyval, ameddig a Micimackó az első olyan könyv, amely mély barázdákat szántott gyermeki lelkembe, agyamba. Micimackó és barátai, Róbert Gida, Malacka, Füles, Bagoly és Nyuszi az én barátaim is, bár egyesekre régen nem emlékszem. De az igazi barátság ez: ha feltűnnek valahol, azonnal megdobban a szívem.
Azt hiszem, nem olvasom el OJD fordítását. Ahol Miciből Misi lett. Hadd maradjon meg nekem gyerekkorom macija az, ami volt: mindig ifjú, örök jó barátom.

Kategória: Uncategorized | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez

  1. Boglarka Kicsi szerint:

    Bedoltem Micimackonak.Vegulis,O a legjobb baratom,eletem soran legalabb 40-50 mackom volt,nem szerettem a babakat,volt,amelyiket tengerpartra vittem,es elveszett az orra a homokban,volt,amelyiket Csehszlovakiabol hurcoltam a vonaton,akkor 2.osztalyos voltam,es ra akartam beszelni szuleimet Pragaban,egy oriasi nagy mackot hozzunk,csak a hataron inkabb egy kisebbet hoztunk.Jelenleg is van egy “szolgalatos mackom,akit a ferjem hozott Magyarorszagrol,a noverenel dolgozott par honapot,es ezt kuldtek,de eredetileg Szlovakiabol kerult Magyarmecskere,es O az ,aki megerti,miert is vagyok most itthon.Sot,biztos vagyok benne,azt is megerti,miert irok itt mindenfeleket.Nagyon egyszeru,mindjart ugy erzem magam,mint egy menekult,a sajat varosomban,nem vagyok megfelelo,csak husz evig tartoztam egy kozosseghez,egyutt dolgoztunk,ezt nem reszletezem.Viszont,a napokban eszembe jutott egy idezet,egy elveszett konyvbol,kb igy hangzik”Hala Istennek,a mi vandorlasunk celja nem foldi orszag.Talan eppen az elszenvedett kudarcok miatt,felkelunk,megmasszuk a hegyet,es belepunk az orszagba(…)Krisztusban mindent megkapunk,amire az elethez es a kegyesseghez szuksegunk van.Obenne foglaltatik mindaz,amit Isten nekunk ajandekozott,O nekunk a manna,amit a pusztai vandorlas soran az Oszovetsegben …”idezet fejbol,mert a konyv elveszett.Most en is “aszondom”hala istennek,hogy nem foldi orszagba igyekezunk.De,nem tesz semmit,szora sem erdemes…..

Vélemény, hozzászólás?

