Kolozsvár, 2016

dsc_7921-v-v

Gyerekkori barátom hívott izgatottan:
– Képzeld, tegnap találkoztam egy fickóval, aki azt állítja, ő is Kolozsváron született!
Máris csóváltam a fejem, meg voltam győződve, hogy azt a keveset, aki a háromszáz valahány ezer lakosból itt született, mind ismerem. Vagy legalábbis hallottam róluk. Kérdem barátomat, nem mindennapi és fölöttébb furcsa állítására miféle bizonyítékokat hozott fel? A haver is tudta, ezek fontos dolgok: – Természetesen, teszteltem. És most figyelj: a pasas úgy mondja a temetőnek, hogy Házsongárd, és nem Központi! Továbbá a magyar színház előtti területet Sétatérnek nevezi, és nem Központi Parknak. És azt is tudja, hogy a Samuil Micu utca magyarul nem Kis Sámuel!
– Ez semmi – mondom.
– Nem? Akkor képzeld el, románul is tud! – dobta be az adut barátom.
QED – gondoltam, régi matematikatanáromat idézve.

Kategória: Uncategorized | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

